Caiet de insemnari

Mai 25, 2015

Magic LED

Filed under: Special — Iulian Fira @ 13:43 +00:00Mai
Tags: , ,

Zilele trecute, am vorbit cu un prieten mai vechi, care dupa ce cativa ani a muncit din greu, si a facut cateva economii si-a cumparat in sfarsit o casa. Acesta m-a invitat pe la el, la o cafea. Este un tip foarte inteligent, motiv pentru care si-a amenajat si o casa inteligenta. Numai senzori si luminite, totul este automat. Am vazut la el cateva corpuri iluminat mai speciale. Cu toate ca nu ne-am vazut de foarte mult timp, acesta a inceput sa imi arate tot de prin casa, avand grija sa se laude cu absolut tot ce are.

Fiind ecologist, mereu a adoptat un stil de viata eco, ii place natura, produsele bio, se implica in diverse actiuni ecologice. A tinut foarte mult sa imi explice de ce este important sa renuntam la becurile clasice cu halogen. Faptul ca trebuie sa avem in vedere eficienta luminoasa. Ei bine eu habar nu aveam ce inseamna eficienta luminoasa, asa ca acesta incercat sa imi explice.

Am auzit de la el urmatoarele lucruri: “ Eficienta luminoasa este reprezentata de numarul cat mai mare de lumeni al unui bec, in timp ce consumul de energie este reprezentat de numarul de wati.” Ok, acum oare ce inseamna aceste lucruri, ma gandeam eu. Ei bine a tinut sa imi explice in continuare ca un bec este bun daca are un consum mic, deci un numar mic de wati, si o luminozitate cat mai mare, cu alte cuvinte un numar mare de lumeni. Pentru ca becul sa produca o lumina satisfacatoare, raportul dintre wati si lumeni trebuie sa fie de cel putin 80, a punctat el. Recunosc ca m-am plictisit putin, dar eram si curioasa.

magicledDe unde stii toate aceste lucruri ? “Ei bine, nu a fost greu sa invat aceste lucruri. Am cautat sa imi reduc costurile cu energia electrica si in acelas timp, am vrut sa ajut mediul inconjurator. Asa am ajuns la Magic Led.Acestia iti pun la dispozitie toate informatiile necesare, pentru a lua o decizie, si a stii ce cumperi, si iti explica totul foarte clar.  Avand in vedere ca am cumparat corpuri de iluminat si becuri pentru toata casa, am avut parte si de un discount generos. Si nici nu am asteptat mult, comanda a sosit in mai putin de 48 de ore.”

Alex mi-a spus ca este foarte multumit de becurile led,  deoarece acestea nu emit caldura, radiatii UV, si rezista pana la de 50 de ori mai mult decat un bec cu halogen. Si pe mine ma atrage reducerea consumului de energie, motiv pentru care am sa fac un efort financiar, si am sa investesc in becuri si corpuri de iluminat, cu tehnologia LED.

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

