Caiet de insemnari

Decembrie 6, 2012

Sa privim pictura! (LXXVI)

Autoportret, fumand

Autoportret, fumand

Nu sunt fumator si nici nu am fost vreodata, deci nu am cum sa laud trasul de tutun in piept in vreun fel. Am prieteni fumatori, care se bucura de toleranta mea maxima, dar m-as bucura sa-i vad lasandu-se.

Cu toate acestea, in aceasta pictura a expresionistului Otto Dix fumatul este cool, mai mult decat cool, este magic, pare a fi o prelungire fabuloasa a fiintei. Nu m-am apucat de fumat vazandu-l, dar cred ca mi-ar fi parut rau ca acest viciu nu s-ar fi inventat.

Fumul gros si patrunzator de tigara se aliaza cu figura super-masculina a artistului, care n-a fost nici in viata reala prea departe de aceasta atitudine gen „Mars, ma!”, pentru a da nastere unui autoportret remarcabil, cate atinge intensitatea celor ale lui Van Gogh si care, ca si acelea, se desprinde usor de chingile biografiei si devine o opera de sine statatoare.

Probabil ca si restul culorilor si detaliilor din jur au o semnificatie, dar pe mine m-a impresionat in primul rand tusa aceea alba, care sta dovada ca marile corporatii tabaciste sunt ticsite de ignoranti intr-ale artei, pentru ca altfel, pana acum, as fi vazut imaginea asta pe toate cartusele de la contrabandisti.

 

6 comentarii »

  1. Este cea mai ciudata reprezentare a fumului pe care am vazut-o vreodata in pictura. Plus ca se combina frumos cu elementele din fundal: semiluna, stelele

    Comentariu de Irina — Decembrie 6, 2012 @ 13:43 +00:00Dec | Răspunde

  2. fumatul a fost si este intotdeuna cool, implica o suita de gesturi, atitudine, etc. by the way: sunt nefumator

    Comentariu de frigider — Decembrie 8, 2012 @ 13:43 +00:00Dec | Răspunde

  3. Permite-mi sa te contrazic: cand stai aproape de cineva care duhneste pregnant a tabac, fumatul nu mai cool deloc🙂.

    Comentariu de Iulian Fira — Decembrie 8, 2012 @ 13:43 +00:00Dec | Răspunde

  4. Mi se pare un pic exagerata reprezentarea!

    Comentariu de Mugur Ionescu — Decembrie 9, 2012 @ 13:43 +00:00Dec | Răspunde

  5. Interesant. Cam prea abstract totusi.

    Comentariu de producton — Decembrie 9, 2012 @ 13:43 +00:00Dec | Răspunde

  6. este superba pictura

    Comentariu de ROZIPPLER — Decembrie 13, 2012 @ 13:43 +00:00Dec | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

